Ben je beschermer bij Brabants Landschap en wil je overstappen op automatisch incasso? Je hebt van ons een brief ontvangen met je nieuwe jaarpas. Hierin staat het verzoek om te betalen. Dit kun je doen door:
- het insturen van een acceptgiro (laatste keer) of
- zelf geld over te maken via je bank of
- te kiezen voor automatische incasso.
Let op: woon je in het buitenland? Bel ons om het incassoformulier aan te vragen.
Kijk hieronder voor veelgestelde vragen. Kom je er niet uit? Bel ons even.
Moet ik verplicht overstappen naar automatische incasso?
Nee dit hoeft niet. Als je dit niet wilt, kun je op onderstaande manieren je jaarbijdrage aan ons overmaken.
- Op NL43 RABO 0146 9698 98 t.n.v. Brabants Landschap onder vermelding van je unieke betaalkenmerk / je beschermernummer uit de brief of
- Door de laatste keer gebruik te maken van de meegestuurde acceptgiro [onderaan aan de brief]. Vermeld op de acceptgiro duidelijk het betalingskenmerk uit de brief én je beschermernummer of
- Door over te stappen op een jaarlijkse of maandelijkse automatische incasso.
Waar vind ik mijn beschermernummer?
Dit nummer staat op je nieuwe jaarkaart. Hier staat een nummer op beginnend met een ‘C’ of ‘A’. Ook als je het nummer niet (meer) weet, kun je het formulier invullen. Dit is namelijk geen verplicht veld. Op basis van postcode en huisnummer kunnen we je ook terugvinden in het systeem.
Ik heb geen internet of het lukt me niet via de computer, wat moet ik doen?
Je kunt ons op dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bellen op 0411 - 622 775, zodat we je een machtigingsformulier per post kunnen sturen.
Ik heb per ongeluk het verkeerde bedrag doorgegeven. Kan ik dit nog laten aanpassen?
Ja dat kan. Stuur een e-mail naar website@brabantslandschap.nl met als onderwerp ‘incasso bedrag aanpassen’ en vermeld daarin duidelijk:
- Postcode + huisnummer
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Bankrekeningnummer
- Bedrag en frequentie van betaling (maandelijks of jaarlijks)
Ik heb een automatische incasso afgegeven, maar ik wil toch liever zelf overmaken.
Uiteraard kan dit. Stuur een e-mail naar website@brabantslandschap.nl met als onderwerp ‘automatisch incasso’ en vermeld onderstaande gegevens:
- Beschermernummer
- Achternaam
- Postcode + huisnummer
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Onze ledenadministratie kan op deze manier de toezegging voor je aanpassen naar ‘overmaken’ en stuurt je een bevestiging hiervan per e-mail.
Ik heb geen internet of het lukt me niet via de computer, wat moet ik doen?
We kunnen je een machtigingsformulier per post sturen. Bel ons en geef duidelijk je beschermernummer door (staat op de pas). Wij verzenden dan het formulier per post. Deze kun je ingevuld aan ons terug sturen. Met dit formulier hebben wij de wettelijke machtiging dat we het voor jou in orde kunnen maken.
Ik wil overstappen op automatisch incasso, maar het lukt niet, wat moet ik doen?
Wat fijn dat je wil overstappen naar automatische incasso. Wat vervelend dat dit dan niet meteen goed lukt.
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Je kunt bijvoorbeeld niet meer de juiste updates op je computer hebben of je hebt pop-up-blockers aan staan.
Dit zou je zelf kunnen proberen:
- Let er bij het invullen van het formulier op dat de juiste gegevens in het juiste invoerveld komen te staan. Soms wordt de straatnaam automatisch ingevuld op de plek waar het huisnummer moet staan. Wij hebben de straatnaam niet nodig, alleen de postcode en het huisnummer.
- Probeer een andere internetbrowser
Automatisch incasso aanvragen via het internet (desktop) lukt niet, wat moet ik doen?
Het is afhankelijk van de webbrowser die je gebruikt, hoe dit op het scherm wordt weergegeven. Er bestaan namelijk verschillende browsers waarmee je onze website kunt bekijken.
Wij raden aan om één van onderstaande internetbrowsers te gebruiken met de laatste versies. Zodoende werkt de website beter én ben je ook beter beveiligd. Overstappen naar een andere browser kan ook. Kijk ook eens op: www.seniorweb.nl/artikel/internetbrowser-updaten en www.seniorweb.nl/tip/welke-browser-gebruik-ik
Internetbrowsers en versies
- Google Chrome | versie 11.0 of 11.2
- Safari | versie 14 of hoger
- Microsoft Edge | versie 11.0
- Mozilla Firefox | versie 109.0 of 110.0
- Internet Explorer: deze browser wordt niet meer ondersteund, ongeacht welke versie. Als alternatief kun je kiezen voor de opvolger van deze browser, Microsoft Edge.
Automatisch incasso aanvragen via mijn smartphone of tablet werkt niet, wat moet ik doen?
Het is afhankelijk van de browsers die je gebruikt, hoe dit op het scherm wordt weergegeven. Er bestaan namelijk verschillende browsers waarmee je onze website kunt bekijken.
Wij raden aan om één van onderstaande internetbrowsers te gebruiken met de laatste versies. Zodoende werkt de website beter én bent u ook beter beveiligd. Overstappen naar een andere browser kan ook. Kijk ook eens op: www.seniorweb.nl/tip/ipad-of-iphone-updaten of www.seniorweb.nl/artikel/android-tablet-beveiligen
Android
- Google Chrome
- Mozilla Firefox
- Microsoft Edge
iPhone
- Mobile Safari
- Google Chrome
- Microsoft Edge
Kom je er niet uit?
Bel ons: 0411 - 622 775. Wij zijn van dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar.